Thursday, September 24, 2015

ការដកចំនួនទសភាគតាមរូបដែលមានផ្នែកទសភាគ ២ ខ្ទង់



កិច្ចតែងការបង្រៀន
-                      ថ្នាក់ទី ៤ ៖ មុខវិជ្ជាគណិតវិទ្យា 
-                      ចំណងជើងមេរៀន ៖ ប្រមាណវិធីដកលេខទសភាគ
-                      ចំណងជើងរង ៖ ការដកចំនួនទសភាគតាមរូបដែលមានផ្នែកទសភាគ ២ ខ្ទង់
  -      រយៈពេល    ១ ម៉ោង
-ដកស្រង់ពី ៖ ស.ស. ទំព័រ ៦៧ ស.គ.ទំព័រ ១៣៧។

I.   វត្ថុបំណង
-ចំណេះដឹងសិស្សប្រាប់ពីការដកចំនួនទសភាគតាមរូបដែលមានផ្នែកទសភាគពីរខ្ទង់បានត្រឹមត្រូវ តាមរយៈការបង្ហាញរូប ការអនុវត្តផ្ទាល់ និងសំណួរបំផុលរបស់គ្រូ។
-បំណិន     សិស្សអនុវត្តការដកចំនួនទសភាគតាមរូបដែលមានផ្នែកទសភាគពីរខ្ទង់បានត្រឹមត្រូវ តាមរយៈការងារ បុគ្គល ដៃគូ និងការងារក្រុម។
-ឥរិយាបថបណ្តុះស្មារតីសិស្សក្នុងការដកលេខឱ្យបានត្រឹមត្រូវដើម្បីយកទៅអនុវត្តនៅក្នុង ជីវភាពប្រចាំថ្ងៃ ។

II. សម្ភារឧបទេស
-ចំពោះគ្រូ ៖ ប័ណ្ណល្បែង (ឆ្មារកត្រីអាំងតាមចំនួនក្រុម)
-ចំពោះសិស្ស ៖ សៀវភៅសិស្ស ។

III.   ដំណើរការបង្រៀន

សកម្មភាពគ្រូ
ខ្លឹមសារមេរៀន
សកម្មភាពសិស្ស

-ប្អូនៗចូលរៀនគ្រប់គ្នាហើយឬនៅ?
-ពិនិត្យមើលសម្លៀកបំពាក់ និងសម្រាម។
ជំហានទី ១
-ពិនិត្យអវត្តមាន។
-ពិនិត្យអនាម័យ។

- សិស្សឆ្លើយ។
- សិស្សឆ្លើយ។


-ឱ្យសិស្សយកសៀវភៅបើកដាក់ លើតុ។
-គ្រូដើរពិនិត្យកិច្ចការ។
-ឱ្យសិស្សដែលធ្វើបានត្រឹមត្រូវ ឡើង សរសេរចម្លើយលើក្តារខៀន។



-កត់ត្រាលំហាត់ចំនួន២លើក្តារខៀន ឱ្យសិស្សធ្វើ។
-ឱ្យសិស្សយកក្តារឆ្នួនធ្វើលំហាត់។


-តើថ្ងៃមុនយើងរៀនគណិតវិទ្យា អំពីអ្វី?
-តើចំនួនទសភាគភាគរយនៅ ក្រោយ ក្បៀសប៉ុន្មានខ្ទង់ ?
ជំហានទី ២

កែកិច្ចការចាស់

០.៧
 
០.៣
 
០.៤
 
Text Box:
Text Box:
Text Box:
រំលឹកមេរៀនចាស់់
ការដកចំនួនទសភាគដែលផ្នែកទសភាគ មាន ១ ខ្ទង់តាមរូប
 ០.៦ - ០.៣ = ០.៣
 ០.៨ - ០.៤  = ០.៤
ទំនាក់ទំនងមេរៀន
ចំនួនទសភាគភាគដប់។

- ចំនួនទសភាគភាគរយនៅ ក្រោយ ក្បៀសមានលេខ ២ ខ្ទង់។



-បើកសៀវភៅដាក់លើតុទាំងអស់ គ្នា។
-ត្រួតពិនិត្យរវាងដៃគូនៅក្បែ និង
ផ្ទៀងផ្ទាត់ជាមួយចម្លើយលើក្តារ
ខៀន។
-កែតម្រូវកំហុសរបស់ខ្លួន។


-អនុវត្តដើម្បីរំលឹកប្រមាណវិធី ដកលេខ ទសភាគ។
- សិស្សអនុវត្ត។


- សិស្សឆ្លើយ។

- សិស្សឆ្លើយ។




-ចែកក្រដាសការេ១០០ឱ្យសិស្ស ផាត់ពណ៌ក្រហមលើចំនួន ០.៣៥ និងផាត់ពណ៌ខៀវលើចំនួន០.២៥។
-តើរូបទីមួយមានតម្លៃលេខប៉ុន្មាន ?
-តើរូបទីពីរមានតម្លៃលេខប៉ុន្មាន ?
-តើ ០.៣៥-០.២៥ ស្មើនឹងប៉ុន្មាន?
-សរសេរឧទាហរណ៍ពីរទៀត លើក្តារខៀន។
-ឱ្យសិស្សយកក្តារឆ្នួនធ្វើលំហាត់។
-ឱ្យសិស្សកែលម្អជាដៃគូ។
ជំហានទី ៣ ៖ មេរៀនថ្មី  ការដកចំនួនទសភាគដែល ផ្នែកទសភាគមាន ២ ខ្ទង់តាមរូប
រូបការេ១០០


០.៣៥
០.២៥



០.១០
០.៥០ -  ០.២០ = ០.៣០
១.១៥  - ០.៣០ = ១.២០
០.៩០ - ០.៣០ = ០.៦០




-សិស្សផាត់ពណ៌ការេដែលស្មើ នឹង០.៣៥  និង ០.២៥។

-សិស្សឆ្លើយ។
-សិស្សឆ្លើយ។
-សិស្សគណនាលើក្តារឆ្នួន។
- សិស្សសង្កេត។
-គណនាប្រមាណវិធីលើក្តារឆ្នួន។
-កែលម្អគ្នាទៅវិញទៅមក។


-ចែកជា ៨ ក្រុម។
-ផ្តល់ក្រដាសកិច្ចការនិងណែនាំ របៀបធ្វើ
-កំណត់ពេលវេលាឱ្យសិស្ស ប្រកួតប្រជែងក្រុមណារួចមុន ហើយត្រឹមត្រូវនឹងទទួលបាន ជ័យជំនះ។
-ឱ្យក្រុមនីមួយៗប្តូរគ្នាកែ។


ជំហានទី ៤ ៖ ពង្រឹងចំណេះដឹង
-ល្បែងឆ្មារកត្រីអាំង។


-ប្រកួតប្រជែង។


-សិស្សត្រូវចាប់ផ្តើមគណនាលេខ តាមសញ្ញាព្រួញហើយគណនា បន្តបន្ទាប់គ្នាដើម្បីរកឱ្យឃើញ លេខណាមួយដែល មានផល បូក ស្មើ ១០។


-ទះដៃអបអរសាទរ។



-សិស្សយកសៀវភៅកត់មេរៀន។
-ពេលទៅផ្ទះវិញ ធ្វើលំហាត់ទំព័រ ៦៨ ចំណុច ខ . គ . ង
ជំហានទី ៥
បណ្តាំផ្ញើ និងកិច្ចការផ្ទះ

លំហាត់ទំព័រ ៦៨ ចំណុច 
. .




- សិស្សកត់មេរៀន។
- សិស្សអនុវត្ត។



No comments:

Post a Comment

Ads Inside Post