Saturday, September 26, 2015

ប្រវត្តិអក្សរសាស្រ្ត



កិច្ចតែងការបង្រៀន
ផ្នែកទី១

កិច្ចតែងការបង្រៀន
ផ្នែកទី១:ប្រវត្តិអក្សរសាស្រ្ត
-មុខវិជ្ជា         : ភាសារខ្មែរ
-ចំណងជើង   : សម័យអង្គរ
-ដកស្រង់      : សៀវភៅប្រវត្តិអក្សរសាស្រ្តខ្មែរនិង ទ្រឹស្តីអក្សរសិល្ប៍
-រយៈពេល     : ២ម៉ោង
I វត្ថុបំណង
-ចំណេះដឹង   : គរុសិស្សប្រាប់បានពីវិធីផ្សព្វផ្សាយអក្សរសាស្រ្តខ្មែរ និងអ្នកនិពន្ធល្បីៗ នៅសម័យអង្គរបានត្រឹមត្រូវតាមរយៈការពន្យល់​ណែនាំពីគ្រូឧទ្ទេសនិងការមើល ឯកសារផ្សេងៗ។
-បំណិន         : គរុសិស្សបកស្រាយពីវិធីផ្សព្វផ្សាយអក្សរសាស្ត្រ អ្នកនិពន្ធល្បីសម័យ អង្គរនិងសិលាចារិតសម័យ​បានត្រឹមត្រូវតាមរយៈការពិភាក្សាជាក្រុម។​
-ឥរិយាបថ     : បណ្តុះស្មារតីសិស្សឲ្យមានទឹកចិត្តស្រឡាញ់អក្សរសាស្រ្តខ្មែរ និងឲ្យតម្លៃលើអ្នកនិពន្ធល្បីៗនៅសម័យអង្គរ។
II សម្ភារៈឩបទ្ទេស
-ចំពោះគ្រូ      : សៀវភៅប្រវត្តិអក្សរសាស្ត្រខ្មែរ,ឯកសារផ្សេងៗនិងប័ណ្ណសំនួរ
-ចំពោះសិស្ស : សម្ភារៈសិក្សា
III ដំណើរការបង្រៀន
សកម្មភាពគ្រូ
ខ្លឹមសារមេរៀន
សកម្មភាពសិស្ស


-ពិនិត្យអនាម័យ សណ្តាប់
វត្តមាន
ជំហានទី១
-អនាម័យ ​សណ្តាប់ធ្នាប់ វត្តមាន


-រាយការណ៍



-គ្រូឲ្យសិស្សយក​សៀវ​ភៅ​មកដាក់កែ
-ដូចម្តេចដែលហៅថា​សម័យមុនអង្គរ?









-តើសិលាចារឹកសំខាន់ៗ​មានប៉ុន្មាន?អ្វីខ្លះ?


















-តើប្រវត្តិសាស្ត្រខ្មែរមាន​ប៉ុន្មានសម័យ?អ្វីខ្លះ?
-ដូច្នេះសម័យទាំងបីដែល​ប្អូនឆ្លើយយើងបានសិក្សា​សម័យមុន សម័យអង្គរ រួចមកហើយ ឥឡូវយើង​លើកយកសម័យអង្គរមក​សិក្សា។
ជំហានទី២
+កែកិច្ចការចាស់



-សម័យមុនអង្គរគឺដែលបុព្វ​បុរសខ្មែរខិតខំព្រាងបង្កើត​រូបរាងតួអក្សរឡើងនិងប្រឹង​រកមធ្យោបាយផ្សព្វផ្សាយ​អក្សរសាស្ត្រជាតិគឺសិលាចា​រឹតនេះឯង។
+រំលឹកមេរៀនចាស់
+មានបួន
-សិលាចារឹតនៅសំបូរព្រៃ​គុក(ខេត្តកំពងធំ)
-សិលាចារឹកនៅភូមិទាវរាំង​(បច្ចុប្បន្នប្រទេសថៃ)
-សិលាចារឹតនៅក្នុងរជ្ជ​កាល​ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី១មាន២​កន្លែងគឺសិលាចារឹតនៅវត្ត​ព្រៃវៀរ,វត្តប្រសាទក្នុងខេត្ត​ព្រៃវែង។
-សិលាចារឹតនៅប្រសាទតា​កៀមឬតាគាំ(ខេត្តសៀមរាប)
+ទំនាក់ទំនងមេរៀន
-បី : សម័យមុនអង្គរ សម័យអង្គរ សម័យក្រោយ​អង្គរ។



-សិស្សយកសៀវភៅដាក់​ឲ្យគ្រូកែ













+មានបួន
-សិលាចារឹតនៅសំបូរព្រៃ​គុក
-សិលាចារឹកនៅភូមិទាវរាំង​
-សិលាចារឹតនៅក្នុងរជ្ជ​កាល​ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី១​មាន២​កន្លែងគឺសិលាចារឹតនៅវត្ត​ព្រៃវៀរ,វត្តប្រសាទក្នុងខេត្ត​ព្រៃវែង។
-សិលាចារឹតនៅប្រសាទ
តា​កៀមឬតាគាំ

-សិស្សឆ្លើយ









-គ្រូសរសេរចំណងជើង​ដាក់លើក្តារខៀន
-គ្រូឲ្យសិស្សបើកសៀវ ភៅពុម្ពអានទាំងអស់គ្នា​នៅទំព័រទី៣។​

-តើសម័យអង្គររាប់ចាប់ ពី​ពេលណាមក?












-គ្រូឲ្យសិស្សចូលក្រុម​ពិភ្សានិងចែកប័ណ្ណសំនួរ
+សំនួរ
១.តើវិធីផ្សព្វផ្សាយអក្សរ​សាស្ត្រមានប៉ុន្មានបែប?
















២.ចូរនិយាយពីអ្នកនិពន្ធ​ល្បីៗនៅសម័យអង្គរ?













































































៣.តើលក្ខណៈពិសេសនៃ​សិលាចារឹកសម័យ​មហា​គរឬអង្គរមាន​​អ្វី​ខ្លះ?









-ជាទូទៅតើអត្ថបទមាន​ប៉ុន្មានអ្វីខ្លះ?





























-ឲ្យសិស្សឡើងបក​ស្រាយចម្លើយតាមក្រុម​នីមួយៗ
-សំយោគចម្លើយត្រឹម​ត្រូវដល់សិស្ស
ជំហានទី៣
+មេរៀនថ្មី(សម័យអង្គរ)








-សម័យអង្គររាប់ចាប់តាំងពី​ស.វទី៩ដែលព្រះបាទជ័យ​វរ្ម័នទី២ចាប់កសាងទីក្រុងថ្មី​នៅអង្គរក្នុងភូមិភាគខាង​ជើងបឹងទន្លេសាបរហូតដល់​ចុងស.វទី១៥ គ្រាដែលព្រះ​បាទស្រីសុរិយាពណ៌ទី២​លើកទីក្រុងពីអង្គរមកកសាង​នៅទន្លេចតុមុខវិញ។





១.មាន២
-គេសរសេរដោយ ដីស ស្បែកសត្វហាលស្ងួត រួចលាបពណ៌ខ្មៅ។ ស្នាដៃ​បែបនេះមិនទាន់គ្រប់វង្សទេ ព្រោះមិនធន់និធាតុអាកាស។
-គេចារឹតលើថ្មជាបន្ទះ បង្គោលសសរ ក្លោងទ្វារ កំរាលថ្ម ឬនៅនឹងវត្ថុប្រើ​ប្រាស់ដូចជាជើងទ្រកញ្ចក់ថូផ្កា​ជាដើម។
២.
២.
-បណ្ឌិតសិវសោម:ជាអ្នកដែល​ចេះចាំស្ទាត់នៅក្បួនច្បាប់ទាំង​ឡាយខាងផ្នែកអក្សរសាស្ត្រ​និងមុខវិជ្ជាគាថាផ្សេងៗ
-បណ្ឌិតយតិអមរភាវ:ជាអ្នក​ប្រាជ្ជដកក្នុងរជ្ជកាលព្រះបាទ​យសោវរ្ម័នដែលព្រះអង្គទ្រង់​ប្រោសព្រះរាជទានឋានន្តរសក្តិ​ជាអធិបតីលើចំណោម​បណ្ឌិតទាំងអស់ក្នុងសម័យ​នោះ។
-បណ្ឌិតទិរាករ:ជាកវីនិពន្ធ​យ៉ាងឯកជំនាន់រាជ្ជកាលព្រះ​បាទរាជន្រ្ទវរ័ន្ម លោកចេះ​ស្ទាត់នូវវិជ្ជាត្រ័យវេទ អាច​សែកមន្តអាគម ធ្វើឲ្យទ័ព​សត្រូវវិនាសខ្ចាត់ខ្ចាយបាន។
-បណ្ឌិតកវិន្រ្ត: ជាអ្នកនិពន្ធ​យ៉ាងកើតមួយរូបក្នុងរជ្ជកាល ព្រះបាទសុរ្យវរ្ម័នទី១ លោក​បានរៀនចេះស្ទាត់នូវគម្ពីរក្បួន​ខ្នាតផ្សេងៗ ហើយជាអ្នកមាន​ប្រាជ្ញាវាសវៃបំផុត អាចដោះ​ស្រាយនូវបញ្ហាអ្វី ដែលពិបាក​បានយ៉ាងឆាប់រហ័ស។
-បណ្ឌិតភូបេន្ត្រ: ជាអ្នកប្រាជ្ជ​មួយរូបក្នុង រជ្ជកាលព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័នទី៧ លើកជាអធិបតី​លើគណៈអ្នកប្រាជ្ជទាំងឡាយ​ដែលជាទីប្រឹក្សារបស់ព្រះរាជា​ហើយជាចៅក្រម យ៉ាងល្បី​ល្បាញ ព្រោះលោកជាអ្នក​ស្មារតីទូលំទូលាយ ខាងផ្លូវ​ច្បាប់។
-ព្រះនាងឥន្ត្រៈ ទេវីជាអគ្គ​មហេសីទី២របស់ព្រះបាទជ័យ​វរ្ម័នទ៧ ព្រះនាងបានទទួល​រាជាពិសេកជាមួយ ព្រះចៅ​ផែនដី ក្រោយព្រះមហេសី​ដើមជាព្រះកនិដ្ឋា បង្កើតចូល​ ទី​វង្គត។ព្រះនាងទ្រង់បានណែ​នាំព្រះរាជា ឲ្យមានព្រះទ័យ​ជ្រះថ្លាក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនា​និង​ការកសាងវប្បធម៌ជាតិ។

+មាន២៖
-អត្ថន័យគឺ ជាការកំណត់ត្រា​នូវហេតុកាលណ៍ ក្នុងសង្គម​ជាតិដូចជា និយាយពីការគ្រប់​គ្រងប្រទេស ទំនាក់ទំនងក្នុង ជីវិត ជំនឿសំខាន់របស់ព្រះ​មហាក្សត្រជាដើម។
-អត្តរូបគឺ សរសេរជាភាសា​សំ​ស្ត្រឹតនិងភាសាខ្មែរបុរាណ។
*មាន៣៖
+សេចក្តីផ្តើម
-បញ្ជាក់ឈ្មោះអ្នកកត់ត្រាឬ​អ្នកនិពន្ធ
-កាលបរិច្ឆេទ
-ការលើសរសេរគុណព្រះឥ​សូរ​ព្រះវិស្ណុ ព្រះព្រហ្មឬទេវរាជ
+តួសេចក្តី៖ច្រើនបញ្ជាក់​ព្រឹត្តការណ៍សំខាន់ៗ
-ការគ្រប់គ្រងប្រទេស
-ជំនឿសាសនា
-ពិធីផ្សេងៗក្នុងសាសនា។
+សេចក្តីបញ្ចប់
-ការឧទិ្ទសសុំសេចក្តីសុខ សុំមគ្គផលកុសលផលបុណ្យ​ដែលបានមកពីការធ្វើពីធី​ផ្សេង
-ដាក់បណ្តាសារចំពោះអ្នកបំ​ផ្លាញទេវបូជា អារាមផ្សេងៗ។


-បើកសៀវភៅអាន








-សិស្សឆ្លើយ














-ចូលក្រុមពិភាក្សា


-គិតនិងពិភាក្សា




















































































































































-បកស្រាយ



-ស្តាប់


-តើអ្នកនិពន្ធល្បីៗនូវ​សម័យនោះមានប៉ុន្មាន​នាក់?





-ហេតុអ្វីបានជាសម័យ អង្គរមានការរីកចំរើន ផ្នែកអក្សរសាស្ត្រខ្មែរ?
ជំហានទី៤
+ពង្រឹងចំណេះដឹង
-មាន៦នាក់ បណ្ឌិតសិវសោម
បណ្ឌិតយតិអបរភាវៈ ​បណ្ឌិត​ទិវាករ បណ្ឌិតកវិន្រ្ទៈ បណ្ឌិត ភូបេន្ទ្រៈ
+ពង្រីកចំណេះដឹង
មានអ្នកនិពន្ធល្បីៗ សាលាជាន់ខ្ពស់



-មាន៦នាក់







សិស្សឆ្លើយតាមសមត្ថភាព



-ចូរប្អូន រៀបរាប់អំពី​សម័យអង្គរ​ពី ស.វណា ដល់ស.វណា? ហើយក​សាង ដោយស្តេចអង្គ​ណា?

-ពេលប្អូនត្រលប់ទៅផ្ទះ​វិញកុំភ្លេចមើលមេរៀន​បន្ថែមផង។
ជំហានទី៥
កិច្ចការផ្ទះ
-សម័យអង្គររាប់តាំងពីស.វទី១​ដល់ស.វទី១៥ កសាងព្រះ​បាទជ័យវរ្ម័នទី២។



បណ្តាំផ្ញើ




-សិស្សកត់ត្រា








-បាទ,ចាស




-មុខវិជ្ជា         : ភាសារខ្មែរ
-ចំណងជើង   : សម័យអង្គរ
-ដកស្រង់      : សៀវភៅប្រវត្តិអក្សរសាស្រ្តខ្មែរនិង ទ្រឹស្តីអក្សរសិល្ប៍
-រយៈពេល     : ២ម៉ោង
I វត្ថុបំណង
-ចំណេះដឹង   : គរុសិស្សប្រាប់បានពីវិធីផ្សព្វផ្សាយអក្សរសាស្រ្តខ្មែរ និងអ្នកនិពន្ធល្បីៗ នៅសម័យអង្គរបានត្រឹមត្រូវតាមរយៈការពន្យល់​ណែនាំពីគ្រូឧទ្ទេសនិងការមើល ឯកសារផ្សេងៗ។
-បំណិន         : គរុសិស្សបកស្រាយពីវិធីផ្សព្វផ្សាយអក្សរសាស្ត្រ អ្នកនិពន្ធល្បីសម័យ អង្គរនិងសិលាចារិតសម័យ​បានត្រឹមត្រូវតាមរយៈការពិភាក្សាជាក្រុម។​
-ឥរិយាបថ     : បណ្តុះស្មារតីសិស្សឲ្យមានទឹកចិត្តស្រឡាញ់អក្សរសាស្រ្តខ្មែរ និងឲ្យតម្លៃលើអ្នកនិពន្ធល្បីៗនៅសម័យអង្គរ។
II សម្ភារៈឩបទ្ទេស
-ចំពោះគ្រូ      : សៀវភៅប្រវត្តិអក្សរសាស្ត្រខ្មែរ,ឯកសារផ្សេងៗនិងប័ណ្ណសំនួរ
-ចំពោះសិស្ស : សម្ភារៈសិក្សា
III ដំណើរការបង្រៀន
សកម្មភាពគ្រូ
ខ្លឹមសារមេរៀន
សកម្មភាពសិស្ស


-ពិនិត្យអនាម័យ សណ្តាប់
វត្តមាន
ជំហានទី១
-អនាម័យ ​សណ្តាប់ធ្នាប់ វត្តមាន


-រាយការណ៍



-គ្រូឲ្យសិស្សយក​សៀវ​ភៅ​មកដាក់កែ
-ដូចម្តេចដែលហៅថា​សម័យមុនអង្គរ?









-តើសិលាចារឹកសំខាន់ៗ​មានប៉ុន្មាន?អ្វីខ្លះ?


















-តើប្រវត្តិសាស្ត្រខ្មែរមាន​ប៉ុន្មានសម័យ?អ្វីខ្លះ?
-ដូច្នេះសម័យទាំងបីដែល​ប្អូនឆ្លើយយើងបានសិក្សា​សម័យមុន សម័យអង្គរ រួចមកហើយ ឥឡូវយើង​លើកយកសម័យអង្គរមក​សិក្សា។
ជំហានទី២
+កែកិច្ចការចាស់



-សម័យមុនអង្គរគឺដែលបុព្វ​បុរសខ្មែរខិតខំព្រាងបង្កើត​រូបរាងតួអក្សរឡើងនិងប្រឹង​រកមធ្យោបាយផ្សព្វផ្សាយ​អក្សរសាស្ត្រជាតិគឺសិលាចា​រឹតនេះឯង។
+រំលឹកមេរៀនចាស់
+មានបួន
-សិលាចារឹតនៅសំបូរព្រៃ​គុក(ខេត្តកំពងធំ)
-សិលាចារឹកនៅភូមិទាវរាំង​(បច្ចុប្បន្នប្រទេសថៃ)
-សិលាចារឹតនៅក្នុងរជ្ជ​កាល​ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី១មាន២​កន្លែងគឺសិលាចារឹតនៅវត្ត​ព្រៃវៀរ,វត្តប្រសាទក្នុងខេត្ត​ព្រៃវែង។
-សិលាចារឹតនៅប្រសាទតា​កៀមឬតាគាំ(ខេត្តសៀមរាប)
+ទំនាក់ទំនងមេរៀន
-បី : សម័យមុនអង្គរ សម័យអង្គរ សម័យក្រោយ​អង្គរ។



-សិស្សយកសៀវភៅដាក់​ឲ្យគ្រូកែ













+មានបួន
-សិលាចារឹតនៅសំបូរព្រៃ​គុក
-សិលាចារឹកនៅភូមិទាវរាំង​
-សិលាចារឹតនៅក្នុងរជ្ជ​កាល​ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី១​មាន២​កន្លែងគឺសិលាចារឹតនៅវត្ត​ព្រៃវៀរ,វត្តប្រសាទក្នុងខេត្ត​ព្រៃវែង។
-សិលាចារឹតនៅប្រសាទ
តា​កៀមឬតាគាំ

-សិស្សឆ្លើយ









-គ្រូសរសេរចំណងជើង​ដាក់លើក្តារខៀន
-គ្រូឲ្យសិស្សបើកសៀវ ភៅពុម្ពអានទាំងអស់គ្នា​នៅទំព័រទី៣។​

-តើសម័យអង្គររាប់ចាប់ ពី​ពេលណាមក?












-គ្រូឲ្យសិស្សចូលក្រុម​ពិភ្សានិងចែកប័ណ្ណសំនួរ
+សំនួរ
១.តើវិធីផ្សព្វផ្សាយអក្សរ​សាស្ត្រមានប៉ុន្មានបែប?
















២.ចូរនិយាយពីអ្នកនិពន្ធ​ល្បីៗនៅសម័យអង្គរ?













































































៣.តើលក្ខណៈពិសេសនៃ​សិលាចារឹកសម័យ​មហា​គរឬអង្គរមាន​​អ្វី​ខ្លះ?









-ជាទូទៅតើអត្ថបទមាន​ប៉ុន្មានអ្វីខ្លះ?





























-ឲ្យសិស្សឡើងបក​ស្រាយចម្លើយតាមក្រុម​នីមួយៗ
-សំយោគចម្លើយត្រឹម​ត្រូវដល់សិស្ស
ជំហានទី៣
+មេរៀនថ្មី(សម័យអង្គរ)








-សម័យអង្គររាប់ចាប់តាំងពី​ស.វទី៩ដែលព្រះបាទជ័យ​វរ្ម័នទី២ចាប់កសាងទីក្រុងថ្មី​នៅអង្គរក្នុងភូមិភាគខាង​ជើងបឹងទន្លេសាបរហូតដល់​ចុងស.វទី១៥ គ្រាដែលព្រះ​បាទស្រីសុរិយាពណ៌ទី២​លើកទីក្រុងពីអង្គរមកកសាង​នៅទន្លេចតុមុខវិញ។





១.មាន២
-គេសរសេរដោយ ដីស ស្បែកសត្វហាលស្ងួត រួចលាបពណ៌ខ្មៅ។ ស្នាដៃ​បែបនេះមិនទាន់គ្រប់វង្សទេ ព្រោះមិនធន់និធាតុអាកាស។
-គេចារឹតលើថ្មជាបន្ទះ បង្គោលសសរ ក្លោងទ្វារ កំរាលថ្ម ឬនៅនឹងវត្ថុប្រើ​ប្រាស់ដូចជាជើងទ្រកញ្ចក់ថូផ្កា​ជាដើម។
២.
២.
-បណ្ឌិតសិវសោម:ជាអ្នកដែល​ចេះចាំស្ទាត់នៅក្បួនច្បាប់ទាំង​ឡាយខាងផ្នែកអក្សរសាស្ត្រ​និងមុខវិជ្ជាគាថាផ្សេងៗ
-បណ្ឌិតយតិអមរភាវ:ជាអ្នក​ប្រាជ្ជដកក្នុងរជ្ជកាលព្រះបាទ​យសោវរ្ម័នដែលព្រះអង្គទ្រង់​ប្រោសព្រះរាជទានឋានន្តរសក្តិ​ជាអធិបតីលើចំណោម​បណ្ឌិតទាំងអស់ក្នុងសម័យ​នោះ។
-បណ្ឌិតទិរាករ:ជាកវីនិពន្ធ​យ៉ាងឯកជំនាន់រាជ្ជកាលព្រះ​បាទរាជន្រ្ទវរ័ន្ម លោកចេះ​ស្ទាត់នូវវិជ្ជាត្រ័យវេទ អាច​សែកមន្តអាគម ធ្វើឲ្យទ័ព​សត្រូវវិនាសខ្ចាត់ខ្ចាយបាន។
-បណ្ឌិតកវិន្រ្ត: ជាអ្នកនិពន្ធ​យ៉ាងកើតមួយរូបក្នុងរជ្ជកាល ព្រះបាទសុរ្យវរ្ម័នទី១ លោក​បានរៀនចេះស្ទាត់នូវគម្ពីរក្បួន​ខ្នាតផ្សេងៗ ហើយជាអ្នកមាន​ប្រាជ្ញាវាសវៃបំផុត អាចដោះ​ស្រាយនូវបញ្ហាអ្វី ដែលពិបាក​បានយ៉ាងឆាប់រហ័ស។
-បណ្ឌិតភូបេន្ត្រ: ជាអ្នកប្រាជ្ជ​មួយរូបក្នុង រជ្ជកាលព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័នទី៧ លើកជាអធិបតី​លើគណៈអ្នកប្រាជ្ជទាំងឡាយ​ដែលជាទីប្រឹក្សារបស់ព្រះរាជា​ហើយជាចៅក្រម យ៉ាងល្បី​ល្បាញ ព្រោះលោកជាអ្នក​ស្មារតីទូលំទូលាយ ខាងផ្លូវ​ច្បាប់។
-ព្រះនាងឥន្ត្រៈ ទេវីជាអគ្គ​មហេសីទី២របស់ព្រះបាទជ័យ​វរ្ម័នទ៧ ព្រះនាងបានទទួល​រាជាពិសេកជាមួយ ព្រះចៅ​ផែនដី ក្រោយព្រះមហេសី​ដើមជាព្រះកនិដ្ឋា បង្កើតចូល​ ទី​វង្គត។ព្រះនាងទ្រង់បានណែ​នាំព្រះរាជា ឲ្យមានព្រះទ័យ​ជ្រះថ្លាក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនា​និង​ការកសាងវប្បធម៌ជាតិ។

+មាន២៖
-អត្ថន័យគឺ ជាការកំណត់ត្រា​នូវហេតុកាលណ៍ ក្នុងសង្គម​ជាតិដូចជា និយាយពីការគ្រប់​គ្រងប្រទេស ទំនាក់ទំនងក្នុង ជីវិត ជំនឿសំខាន់របស់ព្រះ​មហាក្សត្រជាដើម។
-អត្តរូបគឺ សរសេរជាភាសា​សំ​ស្ត្រឹតនិងភាសាខ្មែរបុរាណ។
*មាន៣៖
+សេចក្តីផ្តើម
-បញ្ជាក់ឈ្មោះអ្នកកត់ត្រាឬ​អ្នកនិពន្ធ
-កាលបរិច្ឆេទ
-ការលើសរសេរគុណព្រះឥ​សូរ​ព្រះវិស្ណុ ព្រះព្រហ្មឬទេវរាជ
+តួសេចក្តី៖ច្រើនបញ្ជាក់​ព្រឹត្តការណ៍សំខាន់ៗ
-ការគ្រប់គ្រងប្រទេស
-ជំនឿសាសនា
-ពិធីផ្សេងៗក្នុងសាសនា។
+សេចក្តីបញ្ចប់
-ការឧទិ្ទសសុំសេចក្តីសុខ សុំមគ្គផលកុសលផលបុណ្យ​ដែលបានមកពីការធ្វើពីធី​ផ្សេង
-ដាក់បណ្តាសារចំពោះអ្នកបំ​ផ្លាញទេវបូជា អារាមផ្សេងៗ។


-បើកសៀវភៅអាន








-សិស្សឆ្លើយ














-ចូលក្រុមពិភាក្សា


-គិតនិងពិភាក្សា




















































































































































-បកស្រាយ



-ស្តាប់


-តើអ្នកនិពន្ធល្បីៗនូវ​សម័យនោះមានប៉ុន្មាន​នាក់?





-ហេតុអ្វីបានជាសម័យ អង្គរមានការរីកចំរើន ផ្នែកអក្សរសាស្ត្រខ្មែរ?
ជំហានទី៤
+ពង្រឹងចំណេះដឹង
-មាន៦នាក់ បណ្ឌិតសិវសោម
បណ្ឌិតយតិអបរភាវៈ ​បណ្ឌិត​ទិវាករ បណ្ឌិតកវិន្រ្ទៈ បណ្ឌិត ភូបេន្ទ្រៈ
+ពង្រីកចំណេះដឹង
មានអ្នកនិពន្ធល្បីៗ សាលាជាន់ខ្ពស់



-មាន៦នាក់







សិស្សឆ្លើយតាមសមត្ថភាព



-ចូរប្អូន រៀបរាប់អំពី​សម័យអង្គរ​ពី ស.វណា ដល់ស.វណា? ហើយក​សាង ដោយស្តេចអង្គ​ណា?

-ពេលប្អូនត្រលប់ទៅផ្ទះ​វិញកុំភ្លេចមើលមេរៀន​បន្ថែមផង។
ជំហានទី៥
កិច្ចការផ្ទះ
-សម័យអង្គររាប់តាំងពីស.វទី១​ដល់ស.វទី១៥ កសាងព្រះ​បាទជ័យវរ្ម័នទី២។



បណ្តាំផ្ញើ




-សិស្សកត់ត្រា








-បាទ,ចាស

ដោយ ម៉ាន់ វាសនា សមាគមន៍ក្រុមអ្នកសិក្សាស្រាវជ្រាវ

No comments:

Post a Comment

Ads Inside Post